play list

27 October 2012

盂蘭勝會(初二) - 東頭村盂蘭勝會

貳零壹貳年捌月拾捌號(柒月初二) - 東頭村盂蘭勝會
上畫睇完油麻地下畫就參加左長春社既潮人盂蘭勝會考察,去左東頭村睇睇,首先我到左九龍城再入左東頭村睇睇,之前一次去九龍城影相都有入過東頭村,加下好似又執緊d鋪,真係賣少見少,中民冰室一早已經close左,見到錦華冰室,牆上d磚仔都幾靚想影下相,問阿姐佢唔比,算了,由佢
番番去盂蘭勝會場地,主講既都係潮州商會副主任胡炎松先生,講既野有d都其實同潮人盂蘭勝會食品祭品講座差不多,但就比較detail講盂蘭勝會既rundown,雖然真係佢講咩就mark咩,但其實我預左一個月時間走好多場盂蘭勝會,實際去睇應該會知得多少少既,所以一去我就去左神壇果邊睇祭品同後排既酒杯
潮人盂蘭勝會黎講,多數係三日既,首先第一日10點左右係請神(多數係請德福老爺或者黃大仙等等),會由值理經師做儀式之後就係安神儀式,多數會有大士台,孤魂棚同經施棚現場東頭所見(因地方大所以都幾齊),最右手邊係金鎊棚,佢既旁邊順時針依次序有辦公室,神壇(又或者係正壇),神袍棚,經施棚,再有福品台,戲棚,大士台同埋孤魂棚,場地都幾大,而第一日仲會做埋法關儀式由值符使者騎住白馬去伸請做法事既批文,而第二日就會有金山供佛(即十獻,之前祭品講庭講過既花,果,衣等等),再有豎幡科儀,有五支幡要黎招鬼既,某d仲會有走五土(例如長沙灣或三角碼頭),之後就係放焰口(即施食),再繼續就有謝佛散旗,由9-11個先生羅住金童玉女走黎走去,要黎捉番一d唔願走既小鬼,最後會係送神化大士王等等

基本上第2日比較少儀式做,所以今次係東頭既第2日基本上我地去到係冇咩睇(同我本身所想像既唔同,我以為好似幾年前既香港故事館咁會有某個儀式睇),但咁岩因4點鐘,就有五福連睇,基本上潮州每日都會做同樣既五福連,佢係由2短3長既故事而成,加埋只有半個鐘,分別係十仙賀壽,跳加官,天姬送子,唐明王淨棚同京城會,都係講人所要既東西,其實係第一日會有破台儀式,主要係用叉又或者生雞黎破台,要黎保順利既
之後又講到神袍棚,原來望落都幾靚,有天地神三件神袍而且會有埋帽同鞋等等,而袍上面有晒八仙賀壽既公仔係度,再上面就係一條龍,真係好大件,中間果件係天地父母,而左係南神右係北斗,再講前少少有隻紅馬(帶信眾的願望上天,但後來聽講係大士王既坐騎,我攪唔清),咀含春草,代表生命力旺盛
講到大士王,其實有唔同型態,依個東頭村盂蘭勝會係潮式既,大士王會係戴帽,觀音放頭,正腳,左手會羅住南無阿彌陀佛,而鶴佬會係舉腳,無帽無鞋,至於廣府既就係腳半坐,手有筆,原來唔同大士王都有唔同造型
最後講到派米,因當時米鋪好多都係由潮州人經營,所以就有左派米依個儀式,以我所知多數係最後一日先做,但幾年前有人死左,就由5公斤變左1公斤,而且每次都如臨大敵會有差人註守,而且某d仲因人手問題又或者個場太細而變左無平安米派

至於廣府既破地獄,九幽地獄由地獄使者做一個破穢儀式令先人順利升仙,之前阿婆過身時睇過一次,相當有動感,聽講正一既破地獄會更好睇,我應該會係黎緊既一個月會睇得到
臨走時5點左右見理事等等開飯,佢地非常好客,我地行埋去佢就不停叫人食,我因為要趕下場而且唔肚餓,所以冇食到,但後尾聽人話d粥好味,所以都整左碗潮州弼食下,真係幾唔錯

[18/08/12]
Photo Link <<<<<<<<<<

No comments: