play list

15 July 2012

文化保育與老店文化系列講座



參加左文化葫蘆所舉辦的文化保育與老店文化系列講座,分為有三個section

第一個講者係吳文正&陳寧(冇powerpoint睇,所以忘記影相),吳係我一直好喜歡的攝影者,有幸見到真人,而陳寧我雖然唔多認識,但佢地既睇法同理念某情度黎講同我有d相似,題目係城市更新,意指城市始終要發展但要比一個新生命佢佢可惜現時既只有推倒重來,在我來講新既野只有一式一樣冷冰冰冇生命,陳寧所講既由油麻地開始至整個香港以及巴西巴黎倫敦等等,感覺其實幾唏噓,我覺最重要係識唔識得欣賞以及珍惜,普遍人民既價值究竟係在於經濟還是文化,在於文化保育者來講總有一種掙扎求存既感覺,至於當中既舊世界同新世界係我所聽新既東西,意指舊世界(巴黎倫敦)新世界(三十年代既巴西加下既中國大陸以及香港)既不同唔係新與舊而係當中既cycle speed,舊既會比較慢,可能係五十年都不大變化,而新世界就個cycle係好快,可能五年或者更短,當變化太快時人們根本冇咩可能對當中既環境有咩感情感覺,可能好多者都經過規劃易於control,好多野都係值入式思想,形成一眾人對審美觀的缺失,新世界往往缺乏審美教育等等,依個我好同意,唉

第二part係陳天權,主要講既係非物質文化,感覺比較學術性,但當所涉及既孟蘭節我又非常喜歡,希望好快真係有地方可以搵到孟蘭節所舉行既日子同rundown咁就好了

第三part係何國標既百年老號分享,感覺比較有趣而且亦係我非常喜歡既東西,講左好多係香港over 六十至七十年既老鋪,亦有當時街道既舊相,當時老店主要既名,多數尾尾都係以,號,盞,和,盛黎命名,而且多數係三個字,而招牌多數係黑底金字,相關資料真係好多而且好多都未聽過,有機會要再搵多d先得,例如話d老鋪有d並唔係老闆既傳人所經營而係伙記頂左黎做,感覺好有人情味,又例如分享左1929年何既老鋪(佢係油麻地泗祥號既第四代傳人)既租單,當時係36蚊但果個舊鋪加下既租金已經係要四萬五千蚊,吳文正亦講左好多時同d老鋪既老闆傾計,第一句問完有幾多年歷史後第二句就會問係咪自己鋪,佢講基本上全部都係自己鋪,所以先做得到,依個亦係我之前有所感觸既地方,基本上係扼殺一個個傳統老店換來一間間樣板式既連鎖店,而且缺乏特色缺乏人性亦異常物非所值,唉,而通過何講有幾十間已不存在既老鋪,吳亦分享左一個舊汽燈鋪既故事,雖然我並非親身見過,但聽落都頗傷感

一個咁特別既香港點解會變得越黎越俗越黎越市儈但更可惜既係痛心even有感覺既人實在太少,眼見一樣一樣野咁消失無不感嘆唏噓無奈,而政府反而係一手加催當中既推手,我真係唔知有咩好再講了

<07/07/12>
Photo Link

No comments: